piątek, 31 sierpnia 2012

DORSZ WE WŁOSKIM STYLU



Kolejny raz zainspirowała mnie książka z włoskimi przepisami "Smaki Toskanii". Tym razem zdecydowałam się na "Dorsza w stylu Livorno", jednak wprowadziłam modyfikacje m.in. przyrządziłam rybę na parze (w oryginalnym przepisie należy ją usmażyć w panierce). 


Składniki:

500 g filetów z dorsza
400 g przecieru pomidorowego (u mnie 4 duże pomidory obrane z skórki i zmiksowane) 
cebula
2 ząbki czosnku
pół pęczka natki pietruszki
4 łyżki oliwy
sól

Filety umyć, pokroić na kawałki i ugotować na parze (ok. 20 minut). Na patelni rozgrzać oliwę i podsmażyć na niej pokrojony czosnek oraz cebulę. Dodać przecier i natkę pietruszki (zostawić trochę do przybrania). Posolić. Gotować na małym ogniu przez 15 minut, mieszając od czasu do czasu. Ugotowaną rybę włożyć do sosu i dusić razem jeszcze kilka minut. Udekorować listkami pietruszki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz